Enquiry Form

Elküld!

Kérdések és válaszok

– Vásárolhat külföldi állampolgár ingatlant az Egyesült Államokban?

– Igen, az USA-ban állampolgárságtól függetlenül lehet ingatlant vásárolni és tulajdonolni.

 

– Vannak-e különleges előírások, melyek betartása szükséges, illetve másképp kell-e eljárnia egy nem amerikai állampolgárnak?

– A folyamat semmiben sem különbözik attól, mint amikor egy amerikai állampolgár vásárol ingatlant.

 

– Mekkora adminisztrációs költséggel kell számolni egy ingatlanvásárlás során?

– Hozzávetőlegesen a vételár 1.5-2.5%-a.

 

– Melyek az ingatlan tulajdonosát terhelő leggyakoribb költségek?

– Ingatlanadó - államonként és közigazgatási térségenként változó;
- Társasházi, vagy lakóparki közös költség - ingatlanonként változó;
- Ingatlan biztosítás - függ a környéktől, ingatlantól, illetve biztosítási cégtől - társasházak esetében nem mindig szükséges;
- Közművek (víz, villany, kábel TV, stb.) – ezek általában fogyasztástól függően változó költségek.

 

– Vevőként kapok-e igazolást arról, hogy a tulajdonjogom bejegyzésre került-e?

– Igen, a vásárlási folyamat végén a vásárlást lebonyolító tranzakciós cég - Title Company - igazolást ad a tulajdoni jogviszony átruházásáról. A tulajdoni lap átfutása hozzávetőlegesen 4-6 hét.

 

– Előírják-e az amerikai törvények, hogy az ingatlant a saját nevemre vásároljam?

– Nem feltétlenül, a tulajdonjog megfelelő formája az egyéni befektetési céloktól és körülményektől függ. A befektetők egy része saját névre vásárol, mások céget alapítanak (LLC- korlátolt felelősségű társaság), amelyen keresztül bizonyos jogi előnyök is elérhetővé válnak.

 

– Hogyan fogom tudni begyűjteni a bérleti díjat?

– A bérleti díjat az ingatlant kezelő cég gyűjti be és továbbítja a tulajdonos amerikai bankszámlájára. Amennyiben szüksége van amerikai bankszámlára, ebben is örömmel segítünk Önnek.

 

– Az ingatlan értékesítésekor realizált értéknövekedést milyen adó terheli?

– Ez az összeg függ az adott államtól, Floridában jelenleg az értéknövekedés 15%-a.

 

– Mennyi időn belül zajlik le egy ingatlanvásárlás az Egyesült Államokban?

– Az ingatlan kiválasztása gyorsan történhet, a vásárlás lebonyolításához ezt követően általában minimum 2–4 hét szükséges.

 

– Mi az a "Title Insurance"? (Tulajdonjog-garancia biztosítás)?

– Mind a vásárló, mind a tulajdonos számára fontos, hogy az ingatlanra formált bármilyen jövőbeni igény ellen biztosítva legyen. A tulajdonátruházást intéző cég (Title Company) az adásvételi folyamat részeként ellenőrzi, hogy fennáll-e bármilyen igény az ingatlannal szemben, és az adásvétel lezárásakor biztosítást ad a vevő számára a teljes vételár összegére. Ennek költsége függ az ártól és a tulajdoni múlt komplikáltságától, általában 300 és 1200 USD között van.

 

– Vevőként kell-e közvetítői jutalékot fizetnem?

– Nem.

 

– Szükséges-e Floridába utaznom a vásárláshoz?

– Nem. Vevőink egy része utazás nélkül vásárol ingatlant Floridában, ugyanakkor számos ügyfelünknek segítünk az utazásuk megszervezésében.

 

– A kínált ingatlanok tulajdonjogát vagy csak bérleti jogát kapom meg?

– A tulajdonjogát.

 

– Ki fogja kezelni az ingatlanomat?

– Nagy körültekintéssel választottunk ki több éves szakmai tapasztalattal rendelkező, floridai ingatlankezelő partnereket. Ezen túlmenően minőségellenőrzést is végzünk az értékesítést követően.

 

– Mik az ingatlankezelés költségei?

– Az ingatlankezelés költsége általában a havi bérleti díj 8-10%-a. Az ingatlankezelő cégek egy része a bérlő felkutatásáért is felszámít közvetítői jutalékot.

 

– Ki fizeti a közös költséget?

– A közös költség (HOA) megfizetése minden esetben a tulajdonos felelőssége. Gyakorlatban az esetek nagy részében az ingatlankezelő cég fizeti a bérleti bevételből.

 

– Ki fogja elkészíteni az amerikai adóbevallásomat?

– A helyi ingatlankezelő céggel együttműködő könyvelő-irodák ezt elkészítik külön díjazás fejében.

 

– Szükséges-e az ingatlan bútorozása?

– Kizárólag abban az esetben, ha a cél a rövid távú bérbeadás, turistáknak. Az Egyesült Államokban a hosszú távú bérlők az esetek nagy többségében saját bútoraikat hozzák és használják a bérleményben, ezért az ingatlan bútorozása nem szükséges.

 

– Milyen rizikót vállalok a hurrikánok miatt? Mi történik abban az esetben, ha a lakásomat elpusztítja egy hurrikán?

– Az ingatlanok rendelkeznek ilyen esetekre vonatkozó biztosítással. A biztosító fizet a hurrikán okozta károkért.

 

– Használhatom-e a vásárolt ingatlant?

– Igen, amennyiben az éppen üres. Az ingatlankezelő cég előzetes tájékoztatásával használhatja saját célra az ingatlanát.

 

– Mi történik, ha problémás bérlőt fogok ki?

– Ennek kicsi esélye van, mivel az ingatlankezelő partnereink nagyon szigorú kritériumok szerint szűrik a potenciális bérlőket. Amennyiben ennek ellenére nem fizető bérlő kerül a lakásba, a szigorú bérleti szerződések alapján egy rossz bérlő hamar kilakoltatható, a helyi szervek - sheriff - segítségével.

 

– Az ingatlanom eladásában is tudnak-e segíteni később?

– Igen. Rendelkezünk a szükséges ingatlan értékesítési engedéllyel, így ebben is fogunk tudni segíteni.

 

– Mi a “Section 8” bérleti konstrukció?

– Az ingatlanok államilag támogatott bérleti konstrukciója. A tulajdonos szempontjából ennek legnagyobb előnye az állami garanciavállalás.